Actieve rol medewerker bij doorstroom en uitstroom

Hoofd

Voor wie?

Als organisatie investeer je veel in jouw medewerkers om ervoor te zorgen dat ze zich blijven ontwikkelen. Om ervoor te zorgen dat jouw medewerkers inzicht hebben in de veranderende wereld en hun (werk) toekomst. Dat ze inzicht hebben in hun eigen talenten en dat ze nagedacht hebben over hun eigen toekomst.

De uitdaging is dan vervolgens om jouw medewerkers in staat te stellen effectief zelf de regie te nemen. Regie om op eigen kracht de stap te zetten naar een nieuwe rol die past in zijn of haar ontwikkeling. Met als positief bijeffect een beter doorstroming van medewerkers in de organisatie. En daarnaast het voordeel dat medewerkers snel een bestemming vinden buiten de organisatie als er sprake is van bijvoorbeeld een reorganisatie.

Ons voorstel

Herken je deze uitdaging? Dan is de denkmethode “Overtuigend Solliciteren” nuttig voor jouw organisatie. Jouw medewerkers leren de vijf stappen van de denkmethode Overtuigend Solliciteren toepassen. Dit doen we aan de hand van succesvolle praktijkvoorbeelden, het uitwerken van een casus en het oefenen met hun eigen persoonlijke situatie.

Programma

Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Het ontdekken van de behoefte van jouw gesprekspartner;
  • Thematisch netwerken;
  • De vijf stappen van de denkmethode van Overtuigend Solliciteren;
  • Communicatie in een (sollicitatie)gesprek (waaronder empathisch luisteren);
  • De denkmethode toepassen o.b.v. succesvolle praktijkvoorbeelden, het uitwerken van een casus en het oefenen met hun eigen persoonlijke situatie;
  • Het weerleggen van tegenwerpingen in het (sollicitatie)gesprek.

Wat levert het je op!

  • Betere doorstroming van medewerkers in de organisatie alsook het (eerder) vinden van een bestemming buiten de organisatie als er sprake is van een reorganisatie;
  • Medewerkers zijn goed in staat de behoefte van hun gesprekspartner te herkennen en te onderkennen;
  • Medewerkers zijn goed in staat om hun aanbod overtuigend neer te zetten in een (sollicitatie)gesprek door het toepassen van de vijf stappen van het denkmodel;
  • Praktijkervaring door het oefenen van het voeren van gesprekken, het krijgen van feedback en het leren van hoe andere deelnemers de gesprekken tijdens de training doen;
  • Het ombuigen naar een positieve uitkomst van tegenwerpingen in een (sollicitatie)gesprek;
  • Eén logische en effectieve denkmethode die zowel zakelijk als privé toe te passen is.
Mail Leergang
Bel mij terug

Hoofd

Ons hoofd vraagt om voortdurend in ontwikkeling te blijven. Wij bieden een keur aan programma’s waardoor je het brein kunt stimuleren, inspireren en voeden.

Nieuwsbrief