Erik Bekkering – Samenwerkingspartner

Klantgericht ondernemen
“Progress has never been created by standard people…”
Deze pay-off uit een recruiting campagne van Procter&Gamble staat symbool voor mijn eerste 10 jaar management ervaring bij P&G. Plezier en passie voor de klant en de medewerkers, wat bij mij naar voren komt door
- Échte klantinzichten te ontwikkelen vanuit nieuwsgierigheid en passie voor de klant
- Leiding te geven aan veranderingsprocessen en ervoor zorgen dat deze worden VERANKERD.
Het boek “ 7 Habits of Highly Effective People” van Stephen Covey is voor mij een kompas. Een ander stimulerend boek is “Good to Great” van Jim Collins.
De ervaringen opgedaan bij P&G, in combinatie met de werkgevers Delta Lloyd en PcM Uitgevers en nu ruim 10 jaar als interim manager bij onder andere de Rabobank, Stichting Lezen en Schrijven, Interpolis, Universiteit van Amsterdam, TNO, Natura Artis Magistra, FNV Bondgenoten, de Hartstichting en momenteel HEMA zorgen voor de volgende toegevoegde waarde:
Vakman vanuit de praktijk als het gaat om Passie voor en Focus op de Klant
Ik heb een absolute passie voor commerciële klantenprocessen, sta met beide benen in de maatschappij en observeer wat er zich in de processen rond diensten/producten afspeelt. Mijn nieuwsgierigheid en observaties, gekoppeld aan een sterke analytische en gestructureerde manier van denken en handelen, zorgen voor nieuwe commerciële strategieën op het gebied van klantgericht ondernemen. Uiteindelijk zal de winnaar in de markt zich onderscheiden door een perfecte uitvoering van de gekozen strategie. Mijn focus is daarom uiteindelijk gericht op het implementatieproces. De theorie in de praktijk…
Brede ervaringsdeskundige als het gaat om veranderingsprocessen
Ik heb als leidinggevende veel te maken gehad met veranderingsprocessen. Ik ben een door de praktijk gevormde leidinggevende die nieuwe commerciële strategieën en concepten succesvol door de eerste – vaak moeilijkste – fase van het veranderingsproces loodst en midden in de ‘veranderklei’ heeft gestaan. Het feit dat ik juist in veel branches ervaring heb opgedaan, zowel profit als non-profit, maakt dat ik snel verbindingen kan leggen op proces en inhoud. Vanuit mijn persoonlijke kracht ben ik in staat geweest in veranderingsprocessen medewerkers enthousiast te maken voor het nieuwe beleid, hun zelfstandigheid en verantwoordelijkheid te vergroten, hen te stimuleren net een stapje extra te doen en zichzelf verder te ontwikkelen.
Afsluitend: mijn toegevoegde waarde zit vooral in de volgende situaties:
- als interim manager bij “commerciële vraagstukken rond klanten”
- als klantbord voor senior management
- als mentor voor jonge professionals
- als coach op het gebied van klantgericht ondernemen
Bekijk Erik Bekkering zijn Linkedin profiel.