Opgavegericht werken

  • Gemeentes hebben te maken met grote actuele en toekomstige maatschappelijke opgaven.
  • Voor het beantwoorden van die opgaven, zijn nieuwe vaardigheden nodig.
  • De praktijk leert dat een bureaucratische organisatie hier niet bij helpt. Een andere vorm van organiseren is dus nodig.
  • Opgavegericht werken is een organisatieprincipe dat wel passend kan zijn voor het leveren van een effectieve bijdrage.
  • Echter: hoe dat je dat? Voor meer informatie klik hier.

Werkstress, Burnout & Verzuim in Coronatijd

  • Stress op het werk is beroepsziekte nummer 1. Meer dan 1 miljoen mensen 
    loopt jaarlijks het risico op een burn-out en andere werkgerelateerde 
    psychische aandoeningen.
    
    
  • Juist nu in de 2de coronagolf neemt de beleving van werkstress en ontevredenheid 
    toe onder medewerkers en managers. De extreme pieken worden veroorzaakt door 
    stressoren zoals werkdruk en een verstoorde werk/privé-balans.
    
    
  • Wil je weten wat onze aanpak is om dat te voorkomen, klik dan hier.

Effectief werken in Corona tijd

  • Voordat het coronavirus roet in het dagelijks leven gooide, werkte jouw team op 
    kantoor en zochten jullie  de hei op om inspiratie op te doen. Nu is dat andersom. 
    Het kantoor is aan huis en voor inspiratie ga je met je team  naar kantoor.
  • Echter met alle beperkingen van dit moment is ook dat laatste tijdelijk lastig. 
    Je hebt dus als manager een enorme uitdaging om goed contact te houden met je team 
    en om iedereen in jouw team gemotiveerd en geïnspireerd te houden.
  • Benieuwd naar oplossingen die ervoor zorgen dat jouw team effectief en gemotiveerd 
    blijft tijdens Corona, klik dan hier.

Doelgericht werken

  • Organisaties:
    • Nadat je de visie en strategische prioriteiten hebt vastgesteld voor het komende 
      jaar, hoe zorg je ervoor dat medewerkers in lijn met deze prioriteiten tot 
      effectieve executie komen?

  • En in het geval je een ZZP' er bent:
    • Je bent net gestart of gaat starten met je eigen bedrijf.
    • Je hebt een business-analyse gemaakt en je hebt nagedacht over je positionering.
    • En nu wil je met een concreet plan daadwerkelijk aan de slag.
    • Een plan dat jou aanzet tot actie en kan gebruiken in je dagelijks werk.

  • Klik hier voor meer informatie over doelgericht werken.

Overtuigend Verkopen

  • In ons werk komen we diverse situaties tegen waarbij we iets of iemand willen verkopen. Dit kan bijvoorbeeld betrekking hebben op:
    • het product of dienst van het bedrijf waarvoor je werkt;
    • je verkoopkracht als ZZP’er;
    • het sollicitatiegesprek voor een nieuwe rol in een organisatie;
    • ….
  • Voor al deze situaties hebben wij een verkoopmethode ontwikkeld.
  • Nieuwsgierig wat dat voor jou kan betekenen, klik dan hier.

 

Waarderend onderzoeken

Ben je positief ingesteld, maar heb je wel een lastig vraagstuk? Je wilt als organisatie iets voor elkaar krijgen, zoals betere communicatie, een verbeterde samenwerking tussen afdelingen of een andere manier van leidinggeven. Hoe pak je dat aan op een manier die leidt tot duurzame verandering?

Een aanpak die energie los maakt, waarbij je gebruik maakt van de kennis in de organisatie, het echt samen met iedereen aanpakt en iedereen zich mede-eigenaar voelt. Een aanpak die niet een probleem oplost maar een nieuw perspectief biedt.

Dan is Waarderend Onderzoek (beter bekend als ‘Appreciative Inquiry’) een geschikte methodiek om toe te passen in jouw situatie. Waarderend Onderzoek is een praktische interventie-methode. Zeker bij uitdagingen rondom gedragsverandering, is dit een geweldige manier om vanuit positieve invalshoek vernieuwing en verandering te realiseren.

Nieuwsgierig wat dat voor jou kan betekenen, klik dan hier.

Nieuwsbrief